Pages

CUKUPLAH ALLAH BAGIKU.......

Sunday, August 29, 2010

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG


Segala pujian hanyalh untukMu Ya Allah pada pagi ini saya diberi kesempatan untuk mencoretkan sesuatu setelah sekian lamanya saya membiarkan blog saya bersawang tanpa di'update'...
mohon maaf kerana saya terlalu sibuk dalam semester pengajian kali ini..

pertama, saya ingin mengucapkan tahniah dan takziah buat diri saya sendiri yang kini memegang beberapa jawatan dan tanggungjawab yang fi ra'yi ( pada pandangan saya ) amat menguji hati, emosi dan fizikal saya...namun sahabat2 yang sama dengan saya, kita dipilih bukan terpilih, namun jangan angkuh kerana kita tidak pasti adakah selamanya di sini atau disisih kerana kita sentiasa ditapis...
jujur saya katakan betapa penatnya diri ini, rasa tak kuat bagi saya menghadapi semua ini berseorangan...berat mata memandang berat lagi bahu saya yang memikulnya...namun, Allah amat menyayangi saya..belum sempat saya meneruskan keluhan-keluhan berat saya, Allah cepat-cepat tunjukkan jalan....saya sebenarnya tidak bersendirian..innallaha ma'ana, Allah sentiasa bersama saya, tidak kira masa dan tempat, sentiasa di hati saya...hanya saya sendiri yang perlu mencariNya...perlu benar-benar mengharapkan pertolongan dariNya..pada saat saya terasa lemah, ingin menangis.. saya terasa ingin mengadu padaNya..di sujud akhir, dalam doa saya memanjatkan sepenuh pengharapan saya padaMu ya Allah....tanpaMu aku tiada apa-apa, hanya lah hamba yang lemah...

berbekalkan kekuatan yang tersisa, saya gagahkan diri untuk mengharungi jalan ini..
" wahai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong ( agama )Allah, nescaya Allah akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu " surah Muhammad : 5
sahabt2 banyak membantu dengan memberikan nasihat dan kata-kata semangat buat saya..sesungguhnya ukhwah ini terasa sangat bermakna...syukran sahabat-sahabat....

ujian dan dugaan yang kita lalui ini tidaklah sebesar mana jika dibandingkan dengan ujian yang dihadapi oleh mereka yang terdahulu, nabi-nabi dan Rasul-rasul Allah...sesungguhnya seseorang mukmin tidak sempuran imannya jika tidak diuji oleh Allah...redhailah, berlapang dadalah...ada hikmah dan rahmat di sebaliknya...

" JIWA SEORANG DA'IE ITU TIDAK RAPUH MALAH MAKIN TEGUH BILA DIUJI, TIDAK GOYAH WALAUPUN PAYAH, TIDAK GENTAR WALAUPUN SUKAR, KADANGKALA HAMPIR TERSUNGKUR, NAMUN JANJI ALLAH MEMBUATKAN SEMANGAT TIDAK LUNTUR..."

ya Allah....kuatkan lah aku ya Allah, tabahkan hatiku ya Allah, ampunilah dosa-dosaku yang menggunung ini ya Allah.....
pergantunganku hanyalah padaMU...aku tidak berdaya tanpaMu...

0 comments:

Post a Comment