Pages

Bingkai Kehidupan

Tuesday, July 13, 2010


DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Allah s.w.t Tuhan sekalian alam, selawat dan salam buat Nabi Muhammad s.a.w, penamat sekalian nabi dan rasul, sejahtera buat ahli keluarga dan para sahabat baginda, dan juga buat seluruh umatnya yang mengikuti hidayah petunjuk dan perjuanagan suci yang dibawa oleh baginda Rasulullah s.a.w

Alhamdulillah, dengan izinNya, saya berjaya meneruskan kembali pengajian saya untuk semester 3 semalam iaitu pada 12 Julai 2010..insyaAllah saya akan meneruskan perjuangan ini..demi mencari redha Allah..semoga dipermudahkan olehNya..amin Ya Rabbal 'Alamin..

Entri pada kali ini, sukalah saya untuk berkongsi sebuah lirik lagu yang pada hemat saya sangat bermakna dan memberikan semangat untuk kita berjuang di jalan Allah s.w.t..ini merupakan lagu tema bagi satu kem yang saya ikuti baru-baru ini iaitu Muqayyam Tarbawi Rakan Penggerak Ad-din UPSI..insyaAllah sama-sama kita hayati bait-bait jihad ini..


Bingkai Kehidupan ~ Shoutul Harokah ~

Mengharungi samudera kehidupan
Kita ibarat para pengembara
Hidup ini adalah perjuangan
Tiada masa tuk berpangku tangan

Setiap tetes peluh dan darah
Tak akan sirna ditelan masa
Segores luka di jalan Allah
kan menjadi saksi pengorbanan

Allahu ghaayatunaa
Ar-Rasuulu qudwatunaa
Al-Qur'aanu dusturunaa
Al-Jihadu sabiiluna
Al-Mautu fi sabilillah
Asma amaanina

Allah adalah tujuan kami
Rasulullah teladan kami
Al-quran pedoman hidup kami
Jihad adalah jalan juang kami
Mati di jalan Allah adalah cita-cita kami tertinggi

* asif jiddan sy tidak sempat men'download ' videonya untuk link di sini ..InsyaAllah akan di uploadkn nanti..syukran alaik=)




0 comments:

Post a Comment