Pages

indahnya daun yang hijau.....

Wednesday, May 19, 2010



bismillahirrahmanirrahim....dgn nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

assalamualaikum w.b.t sahabat-sahabatku,

rasa tak percaya je dah ade blog sndiri..alhamdulillah dengan lafaz suci bismillah saya telah create blog saya sendiri.frankly speaking, dah lama saya teringin nk buat..tapi belum terbuka lagi hati saya..saya hanya sering ziarah laman blog sahabat2 saya yang semuanya mantop2...=)saya sangat suka membaca pengisian2 yang pnuh manfaat...insyaAllah semoga saya juga dapat berkongsi ilmu bersama antum.. untuk post kali ini saya hanya bercerita sahaja..
kenape saya suka dengan daun hijau?
sebenarnya saya pun tak pasti sebab.. hanya terlintas di hati saya sewaktu melihat alam ciptaan Allah s.w.t yang tiada taranya ini..saya suka melihat daunan di pohon-pohon yang menghijau dan sangat menenangkan jiwa...sesungguhnya daun-daun ini turut bertasbih kepada Allah s.w.t..maka oleh sebab itulah kita berasa tenang sewaktu memerhatikan ciptaaan Allah ini...
Subhanallah... indahnye tengok daun2 yang hijau..kalaulah aku jadi salah 1 darinya...'
indah kn tgk pohon2 yg mnghijau.tenang je rs.seandainya hati kite blh jd tenang cm2 selamanya....
hebatkan ALLAH? Dia lah yg mnciptakan semua keindahan 2....
keindahan, kehebatan dan keunikan alam di bumi ini segalanya ciptaan Allah s.w.t...
syukurilah sglnya..dgn tadabbur alam ini, tnpa disedari kite tlh mewujudkan kesyukuran dlm diri kite..semua isi bumi dn apa yang ade di langit sume kepunyaan Allah.begitu juge diri kite ni...
tapi...kenapa kite sering bermegah, sombong....=(huhu..nikmat@kejayaan@kesenangan ape pun yang kite dapat, dari siapa pun yang bagi kat kite, semuanya dari Allah s.w.t...nafas yang kite hembus ni dari Allah.kite bangun pagi tadi pun dengan kekuasaan Allah..tak siapa tahu bilakah ajal kita melainkan Allah yang Maha Mengetahuil ..bersyukurlahlah kite msih lagi dipinjamkan nyawa oleh Allah pada saat ini...
ALHAMDULILLAH..sgla puji bg-Mu ya ALLAH..ya Allah ampunilah hambaMu ini....

mana milik kita.....
tidak ada milik kita,
semua yg ada Allah yg punya,
tidak ada kita punya
kita hny mengusahakan saja,
apa yg kita dapat,
Allah sudah sediakannya....

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
“Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya, sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenangkan budi yang diberi ia dianggap sebagai kufur nikmat.”
Riwayat At-Tabrani


rasanya cukup sekadar ini utk nukilan first saya..mohom kemaafan andai ada kekurangan di sana sini..insyaAllah akan ada pembaikan dari semasa ke semasa..

ilalliko' ( ^^,)

0 comments:

Post a Comment